Ulotki stanowią prostą i skuteczną drogę dla marketingu w każdym segmencie działalności. Wiele możliwości zastosowania i rozmaitość szczegółów technicznych sprawiają, że dzięki ulotce bez trudu osiągniesz zamierzony efekt. W tym artykule zajmiemy się porównaniem ulotek klasycznych i składanych. Wszystko co powinieneś wiedzieć o ulotkach znajdziesz tutaj!
Ulotki klasyczne – uniwersalne i czytelne
Ulotki klasyczne to szalenie popularna forma marketingu. Ten rodzaj przekazu sprawdza się właściwie w każdej branży. Jeśli sądzisz, że klasyczna ulotka odchodzi do lamusa – jesteś w błędzie! Ulotka w dowolnym formacie daje Ci pewną przestrzeń. Od Twojego projektu zależy jak ją wykorzystasz. Nie ma na to jednej recepty. Czasem ważna jest treść, a kiedy indziej dobre zdjęcie lub grafika robi całą robotę!
Przy tworzeniu projektu ulotki pamiętaj o ważnym aspekcie – spadach drukarskich. To pozwoli Ci uzyskać perfekcyjny rezultat, zgodny z założeniami.
Ulotki klasyczne mogą być wykonane na różnych rodzajach papieru, z różnym wykończeniem. Także na papierze ekologicznym. Jeśli zależy Ci na stworzeniu eleganckiej aury – wykorzystaj papier kredowy o odpowiedniej gramaturze. Mat czy błysk? To zależy od całościowego ujęcia szaty graficznej.
Ulotki składane – więcej uwagi i więcej przestrzeni
Ulotki składane dodają pewnej dozy atrakcyjności. Jej reklamowy potencjał jest większy w stosunku do ulotki klasycznej. Nie jest to równoznaczne z tym, że ulotka składana jest lepsza, a klasyczna gorsza. To zależy od potrzeb i celu, jaki chcesz osiągnąć. Klasyczna ulotka w wielu przypadkach jest całkowicie wystarczająca.
Ulotki składane nieco bardziej angażują swojego odbiorcę. Składaną ulotkę należy otworzyć, sprawdzić co jest na wewnętrznych skrzydłach, odwrócić… W niektórych przypadkach te dodatkowe sekundy uwagi są kluczowe. Jeżeli projekt graficzny jest spójny i atrakcyjny – ulotka przyciąga wzrok na dłużej.
Ulotki składane to również większa przestrzeń, którą może wykorzystać na tekst, zdjęcia, prezentację produktu itp. Pole manewru jest ogromne.
Ulotki klasyczne i składane – wybór odpowiedniej gramatury
Ulotki, zarówno te klasyczne, jak i składane, powinny zostać zaplanowane także pod względem ich żywotności. Ale nie chodzi tu o samą wytrzymałość ulotki, lecz co odbiorca z nią może dalej uczynić. Niejednokrotnie ulotka – i składana i klasyczna – może pełnić funkcję wizytówki.
Któż z nas nie miał ulotki pozostawionej przy biurku, w organizerze, wetkniętej w widocznym miejscu. Jeśli Twoja ulotka może przebywać taką drogę – warto rozważyć wyższą gramaturę. Dzięki temu ulotka nie oklapnie, a będzie sztywno i godnie prezentować swoją zawartość.
Ulotki klasyczne vs. składane, a druk ekologiczny
Współczesny trend, który stał się już bardzo silnym nurtem, to druk ekologiczny. Warto go wziąć pod uwagę, ponieważ sprzyjanie środowisku to obecnie nie tylko modne hasło. Zmiany klimatyczne oraz poważne zanieczyszczenie naturalnych zasobów naszej planety to problem, na który trzeba reagować.
Druk ekologiczny wykorzystany w materiałach marketingowych to także element budowania wizerunku firmy jako odpowiedzialnej i nowoczesnej. Możesz to wykorzystać! Świadomość ekologiczna staje się powszechnie obowiązującą normą. Dla Twojej firmy to szansa na zdobycie zaufania i utwierdzenie potencjalnych klientów w przekonaniu o odpowiedzialności Twoich działań.
Comments are closed.